Niciun producător de componente auto n-a reuşit să se stabilească în apropiere de uzina Ford de la Craiova. Explozia preţurilor de pe piaţa privată este favorizată de incertitudinile privind extinderea parcului industrial al Consiliului Judeţean Dolj. Alexandru Mitroi caută din primăvară un teren care să aibă în jur de cinci hectare, să fie în apropiere de Craiova şi să aibă un preţ rezonabil. Dar directorul de marketing al IPEC, grup slovac activ pe piaţa imobiliară în Europa Centrală şi de Est, nu vede deloc “rezonabil” un preţ de 50 euro/mp, pentru un teren pe centura de Nord a oraşului. Sau 10 euro/mp, la 20 km de oraş, în câmp, fără utilităţi.
Preţurile “nerezonabile” au îngheţat piaţa
IPEC mai păstrează anunţul de deschidere a anui parc industrial în zona Craiova în trimestrul al treilea 2009, dar, în noile condiţii, nu exclude unele corecţii. “Nu renunţăm la proiect, dar putem merge lângă un oraş mai mic din Dolj ori din Olt, la o distanţă de Craiova care poate fi parcursă într-o oră”, spune Mitroi.
“La 50 de euro, nu cred că o să vină cineva să cumpere”, adaugă şi Silvester Petrezsel, directorul de vânzări al grupului. El lasă să se înţeleagă că un preţ mai “rezonabil” ar fi undeva pe la jumătate, ceea ce ar fi oricum mai mult decât în urmă cu un an. Mizează pe faptul că lipsa cererii i-ar putea “convinge” pe speculatori să mai lase din preţ.
Slovacii au studiat piaţa şi au văzut că nicio companie care ar putea lucra pentru uzina Ford din Craiova nu a cumpărat încă teren în zonă. Iar la începutul lunii se vehicula un număr de cel puţin 40 de furnizori de componente auto pe care Ford i-a invitat pentru discuţii preliminare.
Craiova e departe de Cluj
Consiliul Judeţean Dolj crede că o formulă de extindere a actualului parc industrial de la Craiova este transferul a aproap