Aston Martin DBSwww.astonmartin.com
Aston Martin are un nou proprietar: dupa ce a stat 20 de ani in portofoliul de lux al firmei Ford, prestigiosul producator de masini sportive este achizitionat de un consortiu de investitori privati. Numele sonor al tranzactiei este seful firmei Prodrive, David Richards. In spatele tranzactiei, finantatori ai afacerii, stau doua fonduri de investitii din Kuwait. Ford cedeaza 85% din actiunile contra sumei de 870 milioane de dolari.
Ford cumparase Aston Martin in 1993 cand firma avea un singur model pe linia de fabricatie, Virage V8, o masina demodata, grea si nu foarte rapida, din care se produceau manual citeva zeci de exemplare in fiecare an. In acelasi an Aston Martin relanseaza DB7, urmas al celebrelor DB5 si DB6 fara de care nu putem concepe James Bond-urile anilor ‘60.
Cu DB7 lansat initial cu un modest motor de 6 cilindri de numai 3.2 litri, repozitionat apoi in oferta ca o masina exclusivista cu motor V12 de 6 litri, Ford relanseaza compania, ajungand la vanzari anuale de aproape 1000 de exemplare.
Ca sa faca asta, Ford a adus in Aston Martin resurse si tehnologice si financiare uriase, eforturi care, in ciuda faptului ca au readus stralucirea firmei britanice, au fost mult prea mari in comparatie cu beneficiile rezultate.
Problemele financiare alei firmei Ford sunt binecunoscute, la bursa valoarea actiunilor a scazut de la 50-60 de dolari, in 1993 cind achizitiona firma britanica, la o valoare de sub 8 dolari astazi, asa ca, anul trecut, Ford a anuntat ca vrea sa vinda divizia de automobile Premium (Aston Martin, Jaguar, Volvo si Land Rover).
Cum arata Aston Martin astazi? Foarte bine ! Intai de toate, firma are o gama noua de masini cu pozitionare foarte clara: V8 Vantage, ca masina entry cu un pret ce depaseste putin 100,000 de Euro, DB9 gama medie cu motor V12,