In luna noiembrie, Mark Penn, seful strategiei de campanie pentru Hillary Clinton, a ironizat spunand ca sustinatorii lui Barack Obama “arata ca Facebook”.
Chris Hughes, unul din fondatorii Facebook, a parasit compania pentru a imbunatati imagine senatorului Barack Obama in mediul online.
Hughes a fost unul dintre cei patru fondatori ai Facebook-ului. La inceputul anului 2007, acesta a plecat din companie pentru a lucra in noua campanie media a senatorului Obama. Lasand in urma compania sa, el s-a directionat catre crearea de dezacorduri cognitive: campaniile politice sunt bazate pe “strangeri de mana” si pe persuasiune, nu pe servere de computere. “Primele doua luni au fost coplesitoare. A trecut ceva timp pana cand m-am acomodat”, a declarat acesta.
De fapt, serviciul pentru campania lui Obama l-a mutat pe Hughes mai aproape de centrul fenomenului de retele sociale.
Strategia campaniei new-media, inspirata din retele sociale cum ar fi MySpace si Facebook, a revolutionat utilizarea web-ului ca instrument politic ajutand candidatii sa creasca mai mult decat ar face doua milioane de donatii mai mici de 200 de dolari fiecare, si de a mobiliza rapid sute de mii de sustinatori inainte de alegeri importante.
Piesa de rezistenta in aceast tip de campanie este My.BarackObama.com, unde sustinatorii se pot alatura grupurilor locale, pot crea evenimente, se pot inscrie pentru sectiunea de stiti si pot crea o pagina personala cu strangere de fonduri. “Daca nu am fi avut instrumentele de organizare online, ar fi fost mult mai greu sa ajungem unde suntem astazi”, a declarat Hughes.
Candidatul democrat Obama sustine ca o mare parte din succesul din primul sezon se datoreaza instrumentelor de retele sociale.
“Una dintre convingerile mele fundamentale este ca schimbarile adevarate vin de jos in sus”, a declarat Obama intr-un discurs. “Nu este