Un moment de neatenţie în trafic din partea altui şofer şi maşina pe care o conduceţi este avariată. Încep discuţiile cu şoferul vinovat, se completează formularul de constatare amiabilă şi păgubitul primeşte asigurarea de răspundere civilă obligatorie, încheiată de conducătorul neatent. Prin intermediul acesteia îşi va repara maşina. Sau nu! Cazurile în care companiile de asigurări refuză plata despăgubirilor s-au înmulţit în ultimii ani. Practica nu este generalizată, însă acele puţine companii vestite pentru astfel de practici reprezintă o pată pe obrazul unei industrii în care încrederea este esenţială.
Incomemagazine.ro şi-a propus să aducă în atenţia cititorilor o serie de probleme cu care se confruntă atât consumatorii de produse de asigurare cât şi companiile care activează în această piaţă.
Ne dorim, în egală măsură, să devenim vocea companiilor de asigurări, dar şi cea a clienţilor mulţumiţi sau mai puţin mulţumiţi de serviciile acestei industrii.
Activitatea companiilor care vând RCA este reglementată prin legi şi regulamente speciale, al căror scop este să confere siguranţă unui circuit în care asigurarea riscului, producerea pagubei şi plata despăgubirilor sunt principalele sale componente.
Probleme au apărut în legătură cu toate cele trei componente, însă cele privind plata daunelor dau cea mai mare bătaie de cap, atât păgubiţilor, cât şi CSA. Astfel, în primele luni din 2012, la CSA s-au înregistrat 5.462 de reclamaţii cu privire la serviciile asigurătorilor de plată a daunelor, în creştere cu 71,82% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Acest fenoment a determinat CSA să sancţioneze cinci asigurători: Astra, Euroins, Carpatica, Omniasig şi Asirom.
Deşi nu au fost publicate clasele de asigurări care au făcut obiectul celor mai multe plângeri, trei dintre companiile sancţionate – Ast