Greva de avertisment a ceferistilor a paralizat traficul feroviar, ieri, intre orele 7 si 9. Au ramas blocate circa 400 de trenuri - dintre care 150 de calatori-, inregistrandu-se intarzieri intre Greva de avertisment a ceferistilor a paralizat traficul feroviar, ieri, intre orele 7 si 9. Au ramas blocate circa 400 de trenuri - dintre care 150 de calatori-, inregistrandu-se intarzieri intre doua si trei ore pe toate traseele, inclusiv la trenurile internationale. Nici macar traficul de "avarie" (acea treime din transporturile "strategice", prevazuta de lege) n-a fost asigurat. Justificarea a venit de la Voicu Sala, liderul Sindicatelor mecanicilor de locomotiva, care asigura, alaturi de alti circa 50 de sindicalisti, "interfata cu presa", pe peronul Garii de Nord: "Chestia cu treimea de trafic nu e precizata si pentru grevele de avertisment". Trebuia crezut pe cuvant, doar nu degeaba purta o mapa cu Legea conflictelor de munca, pe care a scris "Greva", cu litere de-o schioapa. In Gara de Nord, reprezentantilor feroviarilor li s-au alaturat trimisi ai altor sindicate afiliate BNS, cum ar fi Federatia Sindicatelor din Bibliotecile din Romania si Federatia Sindicatelor din Industria Aeronautica Romana. Dumitru Costin, presedintele BNS, ne-a declarat ca, in cazul in care feroviarii vor declansa greva generala, e foarte posibil ca, in semn de solidaritate, sa li se alature si lucratorii din porturi, de la metrou, din transportul aerian, vamesii si functionarii publici. "Va dati seama ca daca se opresc toti astia, nu mai misca nimic!", a chicotit, satisfacut, Costin. Revendicarile ceferistilor sunt cele dintotdeauna: salarii, conditii de munca si reducerea disponibilizarilor. Greva de Martisor a fost declansata si pentru a marca expirarea contractului colectiv de munca. Administratia este somata ca, in loc de cresterea salariala propusa de 3%, sa indexeze lefurile cu infla