Silvoizii, produsele lactate ori pâinea de casă se numără printre cele mai gustoase preparate culinare.
Câmpia Transilvaniei are toate şansele să devină un brand gastronomic de prima mărime. Locuitorii din 14 comune, reuniţi într-un Grup de Acţiune Locală, vor încerca să impună specificul produselor culinare din zonă, care sunt deja deosebit de apreciate de turiştii din Marea Britanie, Olanda ori Germania. Deja, o primă acţiune a avut loc duminică, în comuna Buza. Reprezentanţii celor 14 comunităţi locale s-au întrunit, pentru a promova atât posibilităţile de a obţine fonduri europene, cât şi alimentele tradiţionale produse de localnici. Pe viitor, acestea ar putea fi vândute chiar sub o etichetă specială, care să promoveze numele de Câmpia Transilvaniei, potrivit primarului comunei Cojocna, Ioan Şerban. Şi asta cu atât mai mult cu cât gastronomia ardelenească se bucură de o tot mai mare apreciere. În acest an, unul dintre cei mai renumiţi chef-i din Marea Britanie, Paul Bloomfield, care este profesor la Universitatea Oxford Brookes, a venit în Transilvania ca să scrie o carte de reţete ardeleneşti. Mai mult, el a reuşit să impună unele dintre aceste reţete în meniul unor restaurante londoneze foarte bine cotate.
Aprecieri unanime
În aceste condiţii, nu este de mirare că, pe platoul târgului din Buza s-au strâns duminică peste 1.000 de oameni, dornici să guste din bunătăţile tradiţionale. "A fost o sărbătoare foarte reuşită, s-a strâns foarte multă lume. Pot să spun că prezentarea produselor tradiţionale a fost una impresionantă. Mie, personal, mi-au plăcut în mod deosebit produsele lactate", a spus preşedintele Grupului de Acţiune Locală, primarul comunei Mociu, Marton Horvath. La rândul ei, managerul Grupului, Angela Bereschi, spune că reţetele tradiţionale au păstrat o savoare aparte. "Mi-au plăcut foarte mult silvoizii, adică du