Reteaua de farmacii Centrofarm, unul din primii jucatori de pe piata de retail farmaceutic, a inregistrat in primul semestru din 2008 vanzari in valoare de 13,9 milioane de euro (50 mil. lei), in crestere cu 76% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.
Bazandu-se pe rezultatele pozitive de pe primul semestru din 2008, cei de la Centrofarm asteapta o crestere substantiala a cifrei de afaceri pentru anul in curs. “Estimam o crestere cu aproximativ 80% a cifrei de afaceri anul acesta comparativ cu 2007 cand aceasta s-a cifrat la 18,7 milioane de euro. Aceasta crestere va fi posibila prin deschiderea de noi farmacii, dar si prin cresterea vanzarilor in farmaciile deja existente care nu au ajuns inca la maturitate”, a declarat, pentru Wall-Street, Dorin Catana (foto), director general Centrofarm.
Dupa ce anul trecut s-a finalizat procesul de modernizare si reasezare pe piata a brandului Centrofarm, anul acesta a inceput un proces agresiv de estinderea a retelei. “De la inceputul anului si pana acum am deschis deja 9 farmacii, iar pana la sfarsitul lui 2008, avem in plan inaugurarea a inca cel putin 20 de locatii, cu o invesatitie cuprinsa intre 150-200.000 de euro pentru fiecare unitate”, afirma reprezentantul Centrofarm.
Aliniindu-se trendului de pe piata, si cei de la Centrofarm au inceput sa acorde o atentie din ce in ce mai sporita produselor dermato-cosmetice si celor de igena personala care ocupa deja o pondere de 25% din totalul vanzarilor retelei de farmacii.
Referitor la cresterea piaetei pe care evolueaza, previziunile directorului Centrofarm sunt temperate. “Desi in prima jumatate a anului am fost mai optimisti inprivinta cresteri pietei, acum estimam ca procentul de crestere din acest an va fi inferior celui de anul trecut”, a explicataCatana.
Centrofarm este cel mai vechi lant de farmacii din Romania, cu o istorie de 7