Unul dintre punctele de interes ale Nopţii Albe a Galeriilor de anul acesta a fost Galeria în Tranzit. întîmplător sau nu, pe 23 mai, la ora 23, în sus-numita galerie a avut loc vernisajul Grupului PIAR (Pictură şi Istoria Artei în România), intitulat Racorduri (1) – Hard Beat.A fost un eveniment bazat pe instalaţie, performance şi happening. Instalaţia a unit tavanul cu podeaua printr-un racord modulat (ritmat), realizat sub ochii privitorilor (din module de conductă confecţionate manual – artizanal, într-o acţiune work in progress), apoi printr-un performance au fost „racordate“ poezia cu dansul şi muzica (interpretată live, exclusiv pe instrumente de percuţie de la congas, bongos-uri, darbuca, tuberleki, pînă la tamburină şi chicken shake), pentru ca în final să se creeze o legătură între public şi artişti în cadrul unui happening în care vizitatorii au fost invitaţi şi îndrumaţi de protagonişti să aplice semne ori graffiti pe conductă. în „spatele“ evenimentului sînt şapte masteranzi ai Universităţii Naţionale de Artă Bucureşti – trei de la Istoria şi Teoria Artei, patru de la Pictură (grupul de bază, semideschis, este alcătuit din trei + doi pictori & istorici de artă). Cei doi invitaţi ai acestei ocazii, şi ei studenţi la master: Pictură & Istoria Artei, sînt, de asemenea, coregraf(ă) şi muzician (Georgiana Bobocel – an terminal la UATC şi Gabriel Bălaşa – ansamblurile Anton Pann, NEO). Pe 28 mai, acelaşi grup a avut la UNA Galeria vernisajul expoziţiei Racorduri (2) – Pipelines. Conform definiţiei de dicţionar, aflăm din flyer-ele din sală, conducta este o instalaţie destinată transportului de fluide la mari distanţe, pe un anumit traseu. în limbaj software, termenul pipeline reprezintă un lanţ de procese data ce fac legătura între sistemul de operare şi interfaţă. Pentru a fi funcţională, o conductă trebuie să fie conectată la un furnizor şi un debitor