Administraţia Fondului de Mediu a acumulat datorii faţă de firma braşoveană de câteva zeci de milioane de lei, condiţii în care firma nu a reuşit să îşi achite datoriile acumulate la bugetul statului
Societatea Remat Braşov, cea mai mare companie din domeniul preluării şi reciclării deşeurilor, nu a putut lua „startul” în Programul Rabla din cauza datoriilor pe care Administraţia Fondului de Mediu le are faţă de firma amintită. „Una din condiţiile de participare este să avem zero datorii. Dar ei au datorii imense către noi, de ordinul câtorva zeci de milioane de lei, în timp ce noi aveam un debit mult mai mic, iar compensarea nu s-a putut realiza”, a declarat Bogdan Spirea, şeful Departamentului Comercial al Remat Braşov. Totuşi, compania a făcut eforturi să îşi achite debitele la bugetul de stat chiar şi în aceste condiţii, iar de la 1 aprilie va putea ridica maşinile mai vechi de zece ani pe care braşovenii ar vrea să le preschimbe cu voucherele de 3.800 de lei.
Până acum, în judeţul Braşov, doar trei firme au fost autorizate să preia autoturismele vechi – Etax SRL, Silnef MG şi Ste So Samac SRL.
Condiţia pentru preluarea maşinilor vechi este ca autoturismul să fie înmatriculat în România. Din acest an se pot înscrie şi persoane juridice care doresc să caseze maşini din parcul auto, valoarea programului fiind în 2011 de 300 de milioane de lei. Ţinta proiectului este scoaterea din circuit a maşinilor vechi care au un grad înalt de poluare.
Am avea peste 54.000 de maşini de casat
Potrivit datelor Poliţiei, 54.582 din cele 130.559 de maşini ale braşovenilor se califică pentru a fi casate prin programul Rabla. La finele anului trecut, la nivelul judeţului Braşov, 22.660 de maşini aveau o vârstă de peste 20 de ani, în timp ce alte 12.090 aveau o durată de viaţă între 16 şi 20 de ani. Potrivit statisticii, 19.832 de autotur