Vânzările de jucării şi jocuri din România ar putea creşte în acest an cu 10%, la 693,3 milioane lei (160 milioane euro), comparativ cu anul anterior, potrivit estimărilor firmei de cercetare Euromonitor, care anticipează şi o împărţire a consumatorilor între produsele high-tech şi cele tradiţionale.
Din total, vânzările de jucării tradiţionale şi jocuri sunt estimate la 456,6 milioane lei, iar segmentul de jocuri video la 236,7 milioane lei.
"Viitorul pieţei de jucării tradiţionale şi jocuri se caracterizează prin două tendinţe opuse în ceea ce priveşte cerinţele consumatorilor. Există un segment de clienţi care se deplasează spre producătorii de jucării moderne, hi-tech, şi un altul de cumparatori înclinaţi spre jocurile tradiţionale, precum «Nu te supăra frate» şi «Păcălici», şi jucării în limba română sau care încorporează elemente ale culturii naţionale", se arată în studiul Euromonitor.
Studiul notează că jucăriile şi jocurile educaţionale au fost "vedetele" ultimilor ani, aceasta rezultând din faptul că părinţii sunt din ce în ce mai atraşi de produsele care sporesc creativitatea şi aptitudinile copiilor, şi nu sunt doar distractive.
De asemenea, industria divertismentului are un impact din ce în ce mai mare asupra vânzărilor de jocuri şi jucării.
Produsele cu licenţă au o popularitate din ce în ce mai mare, deoarece, odată cu creşterea utilizării internetului şi timpului dedicat televizorului, copii cer din ce în ce mai multe jucării înfăţişând personajele din serialele preferate. Un exemplu în acest sens sunt licenţele Walt Disney.
Şi vânzările jucării de construcţie sunt estimate să crească cu o rată anuală constantă de 5%, în timp ce preţurile sunt de aşteptat să scadă considerabil, cu până la 50%.
Cu Lego, care şi-a deschis birou în România, popularitatea pentru jocuri şi puzzle-uri a reînviat, iar trendul va