În fiecare zi, 400 de oameni îşi iau porţia de relaxare într-un magazin de prezentare care oferă tratamente gratuite cu pietre de jad şi infraroşii. Este vorba de o strategie de marketing prin care clienţii sunt lăsaţi să testeze gratuit, luni la rând, „aparate-minune" care costă cel puţin 1.000 de euro.
Ora 7.30 Afară e încă întuneric, ploaia nu s-a oprit de ore bune, dar zeci de oameni încep să se încoloneze, treptat, pe strada Popa Şapcă din Timişoara. Majoritatea sunt în vârstă, iar niciunuia nu îi lipseşte plasa sau sacoşa în care sunt aranjate cu grijă prosoape, sticle cu apă şi haine de schimb.
Ora 8.00 În grupuri de câte 30 de persoane, oamenii intră într-o încăpere ale cărei reguli le cunosc şi le respectă de zile bune. Două doamne încep să le vorbească la microfon despre efectele pietrelor de jad şi ale razelor infraroşii, despre cum se pot relaxa şi cum pot scăpa de dureri prin tratamentul cu acestea. Pe fundal se aud câteva melodii, şi nu durează mult până când oamenii încep să se dezmorţească. După ce sunt informaţi despre beneficiile aparatelor de termomasaj, fac câteva exerciţii fizice, prin care îşi pun circulaţia în mişcare. Este ca o oră de sport, de la care nu chiuleşte nimeni, ba din contră, toţi cei prezenţi îşi dau toată strădania să ducă exerciţiile la bun sfârşit, chiar dacă povara anilor sau a bolilor încearcă să-i ţină pe loc. La 69 de ani, Maxim Codarca are deja la activ 200 de şedinţe de „terapie" în magazinul de prezentare din Timişoara.
„Am aflat de aparat de la sora mea, care e la Cluj şi care a fost până acum la 500 de şedinţe", spune acesta. Asta pentru că centre similare există în toate marile oraşe din ţară. Oamenii declară convinşi că şedinţele gratuite de masaj i-au scăpat de dureri şi i-au pus pe picioare. „Nu mă mai dor coastele, soţul meu nu mă crede, când îi zic că nu mai trebuie să-mi facă frecţie", sp