Cărbunariu şi Peca – reprezentanţii străluciţi ai noii generaţii de dramaturgi români - stau lângă Ionescu şi Camil Petrescu în „vitrina vie” constituită de Festivalul Dramaturgiei Româneşti de la Timişoara, care debutează mâine seară pe scena Teatrului Naţional din oraş.
Lor li se alătură cel mai citit scriitor român contemporan, Mircea Cărtărescu, dramatizat şi adus în scenă de Cătălina Buzoianu – spectacolul Visul, o producţie a teatrului gazdă, deschide oficial festivalul. Pe „lista scurtă” a festivalului apar dramaturgi români din mai multe generaţii, provenind fie din lumea literară (Mihai Ignat, traducătoarea Carmen Vioreanu), fie din cea a scenei (actorii Lia Bugnar şi Gabriel Pintilei), ori descoperiţi de curând, cum e cazul Mariei Manolescu, singura cu două piese în concurs (succesul ei venind după participarea la concursul DramAcum).
Nu în ultimul rând, ci poate chiar în primul, trebuie trecută Alina Nelega, un precursor al evenimentelor dedicate dramaturgiei româneşti, organizatoarea Dramafest, primul eveniment special dedicat în anii 90 textului original românesc pentru teatru. (C.M.)
Cărbunariu şi Peca – reprezentanţii străluciţi ai noii generaţii de dramaturgi români - stau lângă Ionescu şi Camil Petrescu în „vitrina vie” constituită de Festivalul Dramaturgiei Româneşti de la Timişoara, care debutează mâine seară pe scena Teatrului Naţional din oraş.
Lor li se alătură cel mai citit scriitor român contemporan, Mircea Cărtărescu, dramatizat şi adus în scenă de Cătălina Buzoianu – spectacolul Visul, o producţie a teatrului gazdă, deschide oficial festivalul. Pe „lista scurtă” a festivalului apar dramaturgi români din mai multe generaţii, provenind fie din lumea literară (Mihai Ignat, traducătoarea Carmen Vioreanu), fie din cea a scenei (actorii Lia Bugnar şi Gabriel Pintilei), ori descoperiţi de curând, cum e cazul Mariei Manolesc