Piano Media, proprietarul slovac al unui sistem de acces cu plata la continutul online care trezeste interesul publisherilor din intreaga lume, poarta in prezent negocieri in circa 10 tari, in vederea extinderii, a declarat pentru HotNews.ro Marcel Vass, cofondator Piano. Pe marginea conferintei RoNewMedia, reprezentanti ai mai multor publisheri locali si-au manifestat interesul pentru un astfel de sistem, desi parerile lor sunt impartite cand vine vorba despre dispozitia romanilor de a plati pentru continut online.
Piano Media este o companie din Slovacia care, in urma cu un an, a lansat un sistem de acces cu plata - partial sau integral - pentru mai multi publisheri online importanti din aceasta tara. Modelul lor - in care veniturile se impart intre companie si publisheri, iar acestia din urma aplica, in prezent, paywall-ul pentru 0-60% din continutul lor online - a trezit interesul multor companii de presa din lume, in conditiile in care cresterea veniturilor din publicitate online nu acopera nici pe departe scaderea veniturilor din presa scrisa. In ianuarie 2012, Piano s-a extins in Slovenia, iar in aprilie a.c. a atras o investitie de 2 milioane de euro pentru a se extinde pe alte piete.Pe piata din Romania, multi jucatori online sunt retinuti sau chiar resping ideea introducerii unui sistem de access cu plata la continutul online, de tip Piano Media, mai ales in cazul unor site-uri generaliste care au o astfel de optiune pe cont propriu. Vezi o astfel de opinie aici. Alti jucatori si-au manifestat explicit interesul pentru un paywall sau chiar au introdus unul pe cont propriu, un caz recent fiind Adevarul Holding/Dilema Veche; un altul - Mediafax Group / ZFCorporate.
Pe marginea conferintei RoNewMedia, HotNews.ro a intrebat patru reprezentanti ai unor publisheri romani ce cred despre un paywall de tip Piano Media pe piata locala: Adrian