Preţul mediu în zonă este de 1,8 lei pe kilometru, mai scump decât în Bucureşti. Transportatorii au alcătuit adevărate carteluri şi au impus preţuri de infarct pentru locuitorii celei mai sărace regiuni a ţării. Mersul cu taxiul îi arde la buzunar pe moldovenii aflaţi în criză de timp. În cele mai multe oraşe, preţul unei călătorii din centrul oraşului şi până la periferie trece lejer de 14 lei, deoarece parcurgerea unui kilometru de drum se taxează, de regulă, cu 1,8 lei.
Această cifră „magică” se regăseşte în toate marile oraşele ale Moldovei: Iaşi, Suceava, Piatra Neamţ şi Bacău. Doar la Focşani şi Botoşani tariful este ceva mai mic, adică 1,6 lei.
Spre deosebire de taximetriştii din Moldova, bucureştenii, care potrivit statisticilor oficiale, câştigă salarii cu până la 50% mai mari, plătesc între 1,7 şi 1,9 lei în timpul zilei. „Nu este corect să fim taxaţi la fel.
Aşa se întâmplă şi la chirii şi la preţurile apartamentelor, ceea ce nu este normal. Dacă şi lefurile ar fi la fel, n-aş avea nimic împotrivă”, afirmă Eugen V., un ieşean de 30 de ani.
La tarifele de noapte, situaţia este similară: moldovenii plătesc la fel de mult ca bucureştenii şi uneori chiar mai scump. Cel mai mult îi costă ieşirile nocturne pe băcăuani, care plătesc 2,2 lei/kilometru.
În restul oraşelor mari, tariful de noapte este de 2 lei, cu excepţia Sucevei, unde se plăteşte la fel ca ziua: 1,8 lei/kilometrul.
Clienţii au început să-i ocolească
Preţurile au fost ceva mai mici în cursul verii, însă au crescut în ultima lună, pe fondul crizei economice. „Am efectuat această majorare, pentru că piesele de schimb sunt mai scumpe, la fel şi asigurarea casco s-a majorat.
Pentru clienţi n-ar trebui să fie o problemă, oricum diferenţele sunt nesemnificative pe distanţe mici”, explică Ma