Evaluarea de la finalul clasei a II-a va avea loc si in acest an in varianta pilot, "pe un esantion de elevi", pe parcursul lunii mai. Prevederile fac parte din "Metodologia de organizare a evaluarii competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a" care a fost publicata astazi, 21 ianuarie, in Monitorul Oficial. Aceasta evaluare este anuala, are in vedere competentele scris-citit si matematica, se desfasoara pe parcursul a doua zile, iar ambele teste vor fi de maximum 50 de minute.
Luni, 21 ianuarie, in Monitorul Oficial a fost publicat ordinul de ministru "pentru aprobarea Metodologiei de organizare a evaluarii competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a". Metodologia prevede ca rezultatele obtinute la aceasta evaluare NU se trec in catalog, dar fac parte din portofoliul educational al elevului. In urma evaluarii invatatorii vor realiza planuri individualizate de invatare. Salile in care se sustine evaluarea sunt, de regula, salile in care elevii clasei isi desfasoara activitatea in mod obisnuit, se mai arata in document.
Ce spune Metodologia de organizare a evaluarii de la finalul clasei a II-a:
Evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a se organizeaza pentru elevii din clasa a II-a din unitatile invatamantului de stat si particular. Evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a se face, conform legii, pentru competentele scris-citit si matematica.Pentru verificarea procedurilor si pilotarea instrumentelor de evaluare, in anul scolar 2012-2013, evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a se organizeaza pe un esantion de elevi. Evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a se desfasoara anual, pe parcursul lunii mai, si se administreaza in doua secvente de evaluare. Data desfasurarii evaluarii competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a se stabileste