MOL Romania, filiala locala a a grupului petrolier ungar MOL, a inregistrat in primul trimestru al anului o reducere a vanzarilor de carburanti de 5,8% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in contextul in care volumele pe piata s-au contractat cu 10% in perioada analizata.
Segmentul vanzarilor de carburanti pentru clientii corporate a scazut in volume cu 14,1% fata de primul trimestru al anului trecut, principalele sectoare afectate fiind constructiile si transporturile.
"Procentul de clienti corporate pe care i-am pierdut in primele trei luni ale anului se ridica la 5-10%. In majoritatea cazurilor este vorba de falimente ale unor companii provenind in special din domeniul transporturilor", spun reprezentantii MOL Romania.
Partial, scaderea volumelor vandute de companie in primele trei luni ale anului este explicata de reprezentantii MOL Romania si prin faptul ca in primul trimestru al anului 2008, portofoliul de produse includea si benzina cu plumb, produs care a fost retras la 1 aprilie 2008. "Fara aceasta reducere de portofoliu, scaderea din primul trimestru ar fi fost de 3,5%", mai spun reprezentantii.
Cu toate acestea, luna aprilie a adus o revigorare in ceea ce priveste vanzarile de carburanti, tendinta resimtita si la nivelul altor companii din piata cum ar fi Lukoil Romania.
"In aprilie situatia a inceput sa se revigoreze, mai ales pe fondul reluarii lucrarilor din agricultura si din constructii. Avand in vedere rezultatele din primul trimestru, sunt increzator in faptul ca vom traversa cu bine perioada care va urma", a declarat Zsolt Szalay, country chairman MOL Romania.
Compania si-a continuat programul de investitii si in acest an, pana in prezent fiind deschise trei noi benzinarii. "Pana la sfarsitul anului cred ca vom mai deschide macar doua benzinarii", mai spun reprezentantii MOL Romania. Cota de piata a co