Industria auto mai primeşte un ajutor din partea guvernului: creşterea de trei ori a taxei de poluare pentru autoturismele second-hand. Sursa: Horia Călăceanu
Guvernul a majorat ieri de trei ori taxa de poluare la maşinile rulate. Decizia a fost luată la numai patru zile de la alegeri şi reprezintă o idee a şefului executivului, Călin Popescu-Tăriceanu, care a anunţat în urmă cu două zile, în cadrul unei vizite la centrul Renault de la Titu, că executivul ar putea lua în discuţie majorarea taxei. Oficiali din cadrul unor instituţii ne-au declarat că anunţul făcut de primul-ministru i-a luat prin surprindere, având la dispoziţie o singură zi să pregătească o nouă bază de calcul.
Prin această decizie, autorităţile române vor să pună barieră la importul de maşini second-hand şi să convingă populaţia să achiziţioneze autoturisme noi. „S-a decis majorarea de trei ori a cuantumului taxei de poluare pentru toate autovehiculele înmatriculate pentru prima oară în România. Ordonanţa reia, totodată, măsura adoptată de guvern pentru maşinile Euro 4, respectiv scutirea de la plată pentru toate autovehiculele noi înmatriculate atât în România, cât şi în celelalte state UE, după 15 decembrie“, a afirmat Camelia Spătaru, purtător de cuvânt al guvernului.
UE ne ţine încă în aşteptare
Guvernul nu a primit încă un răspuns de la Comisia Europeană privind măsura adoptată în urmă cu două săptămâni de scutire de la plata taxei de poluare a maşinilor Euro 4 cu o capacitate cilindrică mai mică de 2.000 de cmc.
În ceea ce priveşte maşinile rulate, decizia guvernului face ca la unele maşini rulate taxa de poluare să depăşească chiar şi preţul de achiziţie al acestora. Spre exemplu, pentru un Volkswagen Golf, cu motor de 1.600 cmc, categoria Euro 2, şi o vechime de 9-10 ani, taxa de poluare auto era de 1.400 de euro. Triplată, ace