Asocierea cu persoane specializate în anumite domenii, finanţarea din fonduri proprii şi subcontractarea activităţilor pentru minimizarea costurilor fixe au fost "ingredientele" folosite de Octavian Bădescu, 35 de ani, fostul manager şi acţionar minoritar al companiei Alo Curier în 2006, în dezvoltarea mai multor businessuri (curierat cu livrare în aceeaşi zi, marketing direct, magazine online), ce vor aduce anul acesta încasări de două milioane de euro şi marje de profit de aproape 10%.
"În 2001 am avut prima tangenţă cu curieratul, când m-am angajat ca agent de vânzări la firma de curierat Romexpress Courier. Ulterior am ajuns director de vânzări la Alo Curier şi în 2003 director general până în 2006, când devenisem şi asociat minoritar cu un pachet de 25%", îşi aduce aminte Bădescu, care ocupă în prezent şi poziţia de vicepreşedinte al Asociaţiei Operatorilor de Curierat din România.
În 2006, el ieşea din acţionariatul Alo Curier, pentru că viziunea acţionarului majoritar nu mai coincidea cu viziunea lui de dezvoltare a businessului, iar în 2007 înfiinţa propria firmă de curierat, Delivery Solutions, care a ajuns la afaceri de 660.000 euro anul trecut.
Bădescu şi-a dezvoltat businessul în curierat cu 50.000 de euro obţinuţi din vânzarea a două garsoniere şi din banii proveniţi din vânzarea pachetului de 25% la Alo Curier. Brandurile pe care le-a lansat pe piaţă sunt Sameday Courier (servicii de livrare în aceeaşi zi) şi Field Expert (marketing direct).
"Majoritatea clienţilor cu care lucrăm sunt companii. Livrăm colete în regim "same day" pentru Ambasada SUA, Medicover, Publicis, Unicredit, City Bank, Banca Transilvania şi alţii", a spus el, adăugând că în medie sunt livrate 100.000 de colete pe an.
Piaţa românească de curierat este evaluată la 200-220 de milioane de euro, din care doar 1% reprezintă segment