Andronescu a spus, în cadrul unei dezbateri privind manualele şi programele şcolare, că realizarea şi tipărirea de manuale noi nu pot fi începute fără un curriculum definitivat.
"Dacă începem de la manuale, atunci tipărim nişte manuale fără să avem curriculumul adecvat. Ordinea firească este întâi să elaborăm curriculumul, apoi programele pentru fiecare disciplină şi abia următoarea etapă este cea de elaborare a manualelor şcolare. Anul acesta, nu au fost licitaţii de noi manuale, au fost doar reeditări. Am avut deja o discuţie în legătură cu continuare elaborării curriculumului de la clasa a treia până la ultima de liceu. Participă la aceste dezbateri Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, care trebuie să vină cu modernizările necesare, în pas cu toată lumea, apoi participă universităţile, care au în structură facultăţi de ştiinţă ale educaţiei sau departamente de pregătire pedagogică. De aici încolo, este treaba acestui institut să coordoneze şi să mergem mai departe cu elaborarea noului curriculum şi a programelor şcolare", a declarat ministrul Educaţiei.
Ecaterina Andronescu a mai spus că "anul acesta vom avea primul plan al manualelor", pentru clasele care au deja curriculum, respectiv clasa I şi a II-a.
Ministrul a precizat că planul manualelor va fi realizat dacă nu se va considera necesar să se mai facă o evaluare a curriculumului. "Nu poţi să redactezi manuale noi atâta timp cât nu ai curriculum definitivat", a subliniat ministrul Educaţiei.
Potrivit Ecaterinei Andronescu, curriculumul de la clasa pregătitoare este unul "prea condensat" pentru acest nivel, însă o decizie în această privinţă va fi luată de specialişti, care vor hotărî care este ultima formă şi care vor aproba programele disciplinelor din clasele primare.
"Eu, uitându-mă puţin pe ce am văzut la clasa pregătitoare, am impresia (despre curriculum - n.r.) că este