Românii au consumat, la nivelul anului 2006, aproximativ 28.000 de tone de ciocolată Piaţa ciocolatei din România este în continuă creştere, consumatorii având o permanentă deschidere Românii au consumat, la nivelul anului 2006, aproximativ 28.000 de tone de ciocolată Piaţa ciocolatei din România este în continuă creştere, consumatorii având o permanentă deschidere faţă de noutăţile care apar pe piaţă. Clasată pe locul opt în topul celor mai bine vândute bunuri de larg consum în comerţul cu amănuntul, această piaţă a consemnat din punct de vedere valoric un avans de 23,2% în anul 2006, faţă de anul anterior, potrivit datelor de retail audit furnizate de compania de cercetare a pieţei Nielsen România. Fie că este vorba despre tabletele de ciocolată, figurine sau alte sortimente, producătorii lansează mereu noi arome sau combinaţii, mizând pe creşterea cotei de piaţă. Este o piaţă puternic concurenţială, primele poziţii fiind deţinute, în principal, de companiile multinaţionale. Potrivit studiului de retail audit realizat de compania Nielsen, românii au consumat, la nivelul anului 2006, un volum de 27.959,8 tone de ciocolată, mai mult cu 19,1% faţă de anul 2005. Sortimentele care s-au vândut cel mai bine anul trecut au fost tabletele, pralinele şi napolitanele învelite în ciocolată. Însă segmentul cel mai important al pieţei a fost anul trecut reprezentat de ciocolata tablete, care şi-a adjudecat 60,9% din volumul total al pieţei şi 56,1% din valoare, conform Nielsen România. Potrivit producătorilor, în general, ciocolata cu lapte domină piaţa, urmată de ciocolata albă şi de tabletele cu diferite umpluturi, respectiv cremele de cappuccino, căpşuni, vişine, brandy şi caramel. 655,5 milioane de lei, valoarea pieţei în anul 2006 În valoare, piaţa a înregistrat o creştere constantă, ajungând, potrivit Nielsen România, la 655,5 milioane de lei în anul 2006. În prezent,