Rusia pune capat povestii de iubire cu masina Lada Clasic, o masina ce odinioara reprezenta un statut privilegiat, dar care, in ultimii ani a ajuns sa simbolizeze declinul industriei auto rusesti.
Producatorul auto de stat AvtoVAZ a decis sa puna capat productiei de Lada Clasic anul acesta, dupa mai bine de patru decenii, scrie New York Times.
Desi masina patratoasa este ridiculizata in strainatate, multi rusi o considera ultima legatura cu o epoca glorioasa, cand credeau ca URSS o sa castige Razboiul Rece.
"Multi ani, in Uniunea Sovietica, Lada Clasic era un vis de neatins pentru multi. Era o masina greu de obtinut si oamenii asteptau ani de zile una", a spus Viaceslav Lisakov, parlamentar si sef al asociatiei automobilistilor Free Choice.
AvtoVAZ a incetat productia, luna trecuta, al celui de-al saptelea model din serie, 2107, si singurul model Clasic aflat in productie, berlina 2104, care nu va mai fi produsa de anul viitor.
Lada, sau Jiguli cum ii spun rusii, este in zilele noastre subiectul glumelor, iar tineretul nu s-ar urca cu niciun chip in una. Insa regretul varstnicilor este sincer. Unii sustin chiar ca n-au vazut masina mai frumoasa, si ca nu sunt sanse sa se proiecteze una mai aratoasa.
AvtoVAZ a precizat ca cele sapte modele Lada s-au vandit in 17,75 milioane de exemplare pana in martie anul acesta.
Rusia pune capat povestii de iubire cu masina Lada Clasic, o masina ce odinioara reprezenta un statut privilegiat, dar care, in ultimii ani a ajuns sa simbolizeze declinul industriei auto rusesti.
Producatorul auto de stat AvtoVAZ a decis sa puna capat productiei de Lada Clasic anul acesta, dupa mai bine de patru decenii, scrie New York Times.
Desi masina patratoasa este ridiculizata in strainatate, multi rusi o considera ultima legatura cu o epo