Modificarea taxei de poluare din acest an şi transformarea în timbru de mediu, precum şi aplicarea acesteia la maşini înmatriculate în România pentru care taxa nu a fost plătită au determinat firmele de leasing operaţional să apeleze la exporturi de maşini second-hand pentru a evita pierderile.
Modificarea taxei de poluare din acest an şi transformarea în timbru de mediu, precum şi aplicarea acesteia la maşini înmatriculate în România pentru care taxa nu a fost plătită au determinat firmele de leasing operaţional să apeleze la exporturi de maşini second-hand pentru a evita pierderile.
În 2009 guvernul de la acea vreme a scutit de la plata taxei de poluare maşinile cu motoare Euro 4 mai mici de 2,0 litri, în încercarea de a susţine piaţa auto, care în acel an se confrunta cu un declin de 50%, cel mai accelerat din ultimul deceniu.
„Cel mai mare risc asumat de firma de leasing operaţional este cel legat de valoarea reziduală, care a fost afectată de modificarea taxei de poluare. În 2009 când am încheiat contractele nu exista taxa şi noi am calculat o anumită valoare de revânzare în 2013 pentru maşinile respective, iar acum preţul pe piaţă este cu mult sub cel estimat atunci deoarece acum trebuie să luăm în calcul şi timbrul de mediu care ajunge şi la 2.000 de euro, din acest motiv, am ajuns să exportăm aceste maşini pentru a reduce pierderile“, a spus Daniel Ivan, preşedintele Asociaţiei Societăţilor de Leasing Operaţional (ASLO), care mai deţine şi funcţia de director general al Fleet Management Services.
Pe lângă problema maşinilor scutite anterior, oficialii ASLO au readus în discuţie problema importurilor de maşini second-hand, care în condiţiile în care acestea sunt vândute de persoane fizice care nu plătesc niciun fel de impozit reprezintă concurenţă neloială. În plus, spre deosebire de Europa de Vest,