Galeriile KronArt le propune în prag de sărbători pascale o altfel de expoziţie braşovenilor.
Expoziţia „Icoane vechi şi noi” reuneşte o serie de lucrări din patrimoniul de stat bisericesc şi lucrări ale iconarilor braşoveni, printre care Camelia Toma, Valeria Petriu, Carmina Mareş etc.
Ideea expoziţiei, potrivit lui Gabriel Stan, patronul Galeriilor, este de a arăta traseul icoanei, de la canon la icoana artistică. „Ca să-l citez pe teologul Răzvan Ionescu, o dată cu schisma Bisericii, din 1054, icoana s-a pervertit. Icoana a ieşit din canon, s-a laicizat. Biserica Ortodoxă, însă mai păstrează canonul, icoana ortodoxă este legată de canonul bizantin. Când însă se pierde canonul, icoana poate căpăta valenţe estetice, dar nu mai are rolul icoanei. În expoziţia de aici avem icoane pe sticlă, pe lemn, pe pânză. Avem chiar şi câteva icoane realizate de Mişu Popp şi Constantin Lecca, de la sfârşotul secolului XVIII şi XIX”, a explicat artistul Gabriel Stan. Galeriile KronArt le propune în prag de sărbători pascale o altfel de expoziţie braşovenilor.
Expoziţia „Icoane vechi şi noi” reuneşte o serie de lucrări din patrimoniul de stat bisericesc şi lucrări ale iconarilor braşoveni, printre care Camelia Toma, Valeria Petriu, Carmina Mareş etc.
Ideea expoziţiei, potrivit lui Gabriel Stan, patronul Galeriilor, este de a arăta traseul icoanei, de la canon la icoana artistică. „Ca să-l citez pe teologul Răzvan Ionescu, o dată cu schisma Bisericii, din 1054, icoana s-a pervertit. Icoana a ieşit din canon, s-a laicizat. Biserica Ortodoxă, însă mai păstrează canonul, icoana ortodoxă este legată de canonul bizantin. Când însă se pierde canonul, icoana poate căpăta valenţe estetice, dar nu mai are rolul icoanei. În expoziţia de aici avem icoane pe sticlă, pe lemn, pe pânză. Avem chiar şi câteva icoane realizate de Mişu Popp şi Constantin Lecca, de la sfârşo