Anul trecut s-au vândut maşini în valoare de 438 miliarde de lei prin programul "Bani pentru rable". Anul acesta, programul de înnoire a parcului auto stă sub semnul întrebării, pentru că Anul trecut s-au vândut maşini în valoare de 438 miliarde de lei prin programul "Bani pentru rable". Anul acesta, programul de înnoire a parcului auto stă sub semnul întrebării, pentru că banii ar putea fi alocaţi pentru alte proiecte, considerate necesare integrării în Uniunea Europeană.
Deşi o evaluare finală nu este gata, rezultatele parţiale arată că prin scoaterea din circulaţie a maşinilor mai vechi de 12 ani a scăzut poluarea aerului. O decizie privind continuarea programului se va lua în luna martie. Cele mai căutate mărci de maşini au fost şi cele care pot fi cumpărate la preţuri mai mici. Automobile Dacia a vândut 8.563 de maşini, Renault - 3.473, iar Porsche România - 725. În total, din cele 15.000 de maşini disponibile, au mai rămas nevândute doar 393. Pentru finanţarea programului, guvernul a alocat de la Administraţia Fondului de Mediu 450 miliarde de lei. Pentru 2006, suma pe care o vehiculează autorităţile este aceeaşi, dar avertizările din raportul de ţară privind fabricile mari poluatoare şi apropierea integrării în Uninunea Europeană a schimbat priorităţile. Vor fi finanţate cu prioritate acele proiecte pentru integrare. "Decizia trebuie să o ia guvernul, iar asta este posibil să se întâmple în februarie-martie", ne-a declarat Mihai Toti, directorul general al AFM.
Programul a curăţat aerul de 200 tone monoxid de carbon
Unul dintre scopurile programului "Bani pentru rable" a fost acela de a scoate din circulaţie maşinile vechi, care eliberau în atmosferă substanţe periculoase, cum ar fi monoxidul de carbon, oxizii de azot, pulberile cu conţinut de plumb şi hidrocarburi. S-a încercat stimularea introducerii pe piaţă a automobilelor dotate c