Prima zi cu H&M: Nu am văzut aşa ceva de dinainte de '90, când oamenii stăteau la coadă la ulei
Peste 8.000 de oameni au intrat în magazinul H&M din centrul comercial AFI Cotroceni din Capitală în ziua deschiderii unităţii, iar vânzările au depăşit 50.000 de euro, potrivit estimărilor ZF care iau în calcul un bon mediu de 10 euro şi circa 5.000 de clienţi plătitori din cei 8.000 de vizitatori.
Cu zece euro cumpărătorii puteau achiziţiona fie o fustă, fie un tricou, fie accesorii.
"Eu am ajuns la ora nouă aici şi eram a 150-a persoană de la coadă. Erau oameni care veniseră de la 8 pentru că voiau să primească voucher", spune o cumpărătoare care şi-a cumpărat o salopetă şi a dat 90 de lei.
Numărul de vizitatori înregistrat de magazinul de 1.700 mp al H&M din AFI Palace Cotroceni a fost similar cu cel al persoanelor care intră într-o zi într-un hipermarket, magazin care are însă o suprafaţă de cinci ori mai mare.
România este ultima ţară din regiune unde suedezii au intrat, opt ani mai târziu decât în Cehia şi şase decât în Ungaria. În ţările din regiune vânzările unui magazin H&M variază între 3 şi 6 milioane de euro. Carlos Duarte, country managerul H&M, aseamănă România cu Polonia, o altă ţară unde el conduce operaţiunile retailerului.
În România, H&M va deschide opt magazine în primul an şi ar putea ajunge la vânzări în jurul a 15-20 mil. euro, potrivit estimărilor ZF.
Cu câteva minute înainte de 11, ora deschiderii primului magazin H&M din România, la coadă erau peste 1.000 de persoane care aşteptau tăierea panglicii. "La parter este nebunie, pentru că este etajul dedicat femeilor. La etaj, unde este secţiunea de copii care mă interesa pe mine era mult mai liber", spune o cumpărătoare care a lăsat în H&M peste 130 de lei, bani cheltuiţi pe o rochie, colanţi, ciorapi şi alte hain