În 2010 CFR a alocat doar 7.400 de lei pentru reabilitarea tunelului de la Fileşti, deşi există riscul ca acesta să se prăbuşească.Lucrările de reparaţii la singura cale de acces feroviar subterană au început din 1996 şi încă nu au fost finalizate, chiar dacă starea structurii de rezistenţă se degradează în fiecare zi.
Urmăreşte şi:
GALERIE FOTO/Tunelul de la Fileşti a ajuns într-o stare deplorabilă
Situaţie de necrezut în sistemul feroviar din România. Tunelul de la Fileşti, de care depinde traficul de persoane şi mărfuri din Galaţi, se află într-o stare avansată de degradare şi se poate prăbuşi la trecerea oricărui tren.
Tunelul este format din mai multe structuri cilindrice din beton, care au început încet, dar sigur, să se distanţeze una de cealaltă.
S-a ajuns astfel ca distanţa între tuburile de beton să fie acum de câţiva zeci de centimetri.
Autorităţile feroviare au înţeles de mult care este pericolul şi au demarat lucrările la un al doilea tunel, amplasat chiar lângă vechea structură.
Banii au venit cu ţârâita, astfel că lucrările de realizare a celui de-al doilea tunel nu s-au finalizat nici acum, chiar dacă au început în 1996.
« La acest tunel lucrările de reparaţie capitală au început în anul 1996, fiind executate de firma SC Tunele SA Braşov. Fiind vorba de o lucrare complexă, care comportă multe operaţii (se execută în închidere totală a căii ferate şi cu scoaterea liniei de contact de sub tensiune), şi costurile de execuţie sunt pe măsură, necesitând încadrarea în alocaţiile de la bugetul de stat, alocaţii aprobate anual pentru acest gen de lucrări", ne-a declarat reprezentantul CFR SA, Roberta Cătănescu.
Cei de la CFR se ţin de ironii
Costurile totale ale lucrărilor de reparaţie a tunelului depăşesc 90.000 de lei, dar în 13 ani nu au fost alocaţi decât 60.000 de lei.
Grav est