Producătorii auto Mercedes şi BMW au obţinut suportul industriei auto franceze împotriva propunerii Bruxelles-ului de a limita emisiile CO2 la doar 95 g/km din 2020, conform Automotive News Europe. Lupta este însă departe de a se fi încheiat, ea urmând să fie decisă, săptămâna aceasta, de către clasa politică, în Consiliul Europei.
Puterile europene au supus votului, în iunie, în Consiliul Europei, introducerea unei noi limite a emisiilor de CO2 per maşină, de doar 95 g/km, care să fie atinsă până în 2020, faţă de 130 g/km, cât este în prezent. Germania a blocat votul, iar de atunci a tot fost amânat, urmând ca săptămâna aceasta susţinătorii proiectului să-şi încerce din nou şansele în Consiliu.
Producătorii francezi au întors-o ca la Ploieşti
Iniţial francezii se declarau avantajaţi de introducerea noului prag al emisiilor de CO2, datorită faptului că majoritatea modelelor Renault sau Peugeot au motoare de capacitate mai mică, deci mai nepoluante, faţă de cele ale Mercedes sau BMW. Cu toate acestea, potrivit surselor de la Bruxelles, producătorii auto francezi au decis în al 11-lea ceas să-şi schimbe radical poziţia şi să treacă de partea producătorilor auto germani, care se opun proiectului.
Pe plan politic, Angela Merkel, principalul susţinător al producătorilor auto germani, a făcut presiuni asupra celorlalte puteri europene pentru a decala cu patru ani introducerea noilor reglementări, astfel încât în 2020 doar 80% dintre maşini să întrunească aceste condiţii, după care procentul să crească cu 5% anual, până în 2024. Deocamdată şi-au manifestat sprijinul pentru acesta plan doar Ungaria, Slovacia şi Cehia, ţări dependente de investiţiile producătorilor auto germani.
Greg Archer, membru al grupului de lobby Transport & Environment, care susţine implementarea tehnologiilor verzi în industrie, critică acţiunile cancelarului german. "G