Starea actuală a învăţământului românesc, generată de subfinanţarea cronică din ultimii 23 de ani, impune luarea unor decizii urgente, hotărâtoare şi curajoase, care să aşeze ţara noastră în rândul ţărilor dezvoltate. Reformele promovate de diverşi miniştri, indiferent că au fost bune sau rele, toate au eşuat. După 23 de ani de schimbări suntem mai rău decât la început. Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret“ consideră că învăţământul românesc a ajuns într-un punct fără întoarcere şi funcţionează încă pe sistem de avarie, în virtutea inerţiei, fără o direcţie precisă. Cadrele didactice sunt nemotivate, elevii văd şcoala ca o corvoadă, iar societatea, în general, consideră sistemul educaţional ca fiind neperformant şi nealiniat la cerinţele actuale. “Într-o ţară ca România, în care sistemul de valori este viciat de vedete de carton şi de unii politicieni de cabaret, considerăm că singura şansă este investiţia masivă în educaţie. O astfel de măsură este aşteptată atât de elevi, studenţi, părinţi, cât şi de angajaţii din învăţământ. Deşi ne dorim, nu cerem ca fondurile alocate educaţiei să fie la nivelul celor din UE. Solicităm, însă, ca măcar procentul din PIB alocat învăţământului să fie similar cu media europeană, care este de 6 %. Acest procent este înscris şi în Legea Educaţiei, care însă nu a fost respectată niciodată”, este mesajul Federaţiei “Spiru Haret” pentru Ziua Mondială a Educaţiei, sărbătorită în fiecare an pe 5 octombrie.
Starea actuală a învăţământului românesc, generată de subfinanţarea cronică din ultimii 23 de ani, impune luarea unor decizii urgente, hotărâtoare şi curajoase, care să aşeze ţara noastră în rândul ţărilor dezvoltate. Reformele promovate de diverşi miniştri, indiferent că au fost bune sau rele, toate au eşuat. După 23 de ani de schimbări suntem mai rău decât la început. Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Hare