Concurenta operatorilor aerieni low-cost, in special pe destinatiile din Italia si Spania, state in care se afla cele mai mari comunitati de romani, va reorienta strategiile transportatorilor rutieri de persoane catre destinatii mai scurte, precum Ungaria
"Cursele scurte cresc mai mult decat cursele lungi. De aceea incercam sa ne dezvoltam pe partea de circuite turistice si pe relatii mai scurte precum Budapesta, Praga sau Sofia", a declarat Dragos Anastasiu, coproprietarul Eurolines, cel de-al doilea jucator pe transportul rutier de pasageri.
El a adaugat ca multe firme mici de transport cu autocarul vor avea probleme semnificative in acest an.
"Pana acum atat companiile de transport rutier, cat si low-cost-urile au beneficiat de cresterea traficului atat etnic, cat si de leisure. Multi transportatori rutieri locali vor renunta insa sa mai opereze din cauza logisticii internationale, a schimbarii soferilor pe traseu si a lipsei unei platforme de vanzari in strainatate", a spus fondatorul grupului Eurolines, care cuprinde peste 10 firme cu activitati diverse, de la transport cu autocarul la vanzari de bilete de avion, agentie de turism sau taxiuri.
Concurenta venita din partea companiilor low-cost precum Blue Air, Wizz Air sau MyAir, care opereaza o mare parte din curse catre destinatii din Spania si Italia, nu a afectat veniturile pe segmentul de transport cu autocarul al grupului.
"In anul 2007 pe liniile internationale operate de Eurolines Romania cu partenerii externi, membri ai Organizatiei Eurolibes, au fost transportati 145.000 de pasageri, cu 19% mai mult fata de anul precedent", a spus Anastasiu.
Potrivit unor declaratii anterioare alte reprezentantilor Eurolines, pietele pe care s-a inregistrat cea mai mare crestere a numarului de pasageri sunt Belgia, Olanda, Spania, Cehia si Elvetia. Totodata, destinatiile c