Compania şi-a majorat aria de export în prima jumătate a acestui an cu încă 30 de state
Compania GSK România, care operează o fabrică de medicamente la Braşov, şi-a extins aria de export cu 30 de ţări în prima jumătate a acestui an, ne-a declarat Pascal Prigent (foto), director general al GlaxoSmithKline (GSK) România. „În acest moment (jumătatea anului 2012) fabrica operează exporturi către 110 ţări din întreaga lume, o creştere semnificativă în comparaţie cu 2011. După cum ştiţi, la finele lui 2011, exportăm medicamente produse la Braşov către 80 de ţări, ceea ce înseamnă că investiţiile făcute până în acest moment şi-au dovedit eficienţa”, a precizat sursa citată.
Compania este aproape de finalizarea unei investiţii de 10 milioane de dolari programată pentru fabrica de la Braşov. „Obiectivul nostru este de a continua să transferăm producţia cât mai multor branduri GSK la fabrica de la Braşov şi, în acelaşi timp, de a creşte numărul de ţări către care exportăm medicamente produse în România”, a mai arătat sursa citată. Din cele 141 de milioane de dolari investite de GSK în România, 106 milioane de dolari au fost investite în fabrica de la Braşov, care are în prezent 250 de angajaţi.
De altfel, fabrica de la Braşov este singura facilitate de producţie din ţară care produce branduri globale şi mărci inovatoare. Acest lucru implică un anumit nivel de tehnologie şi investiţii.
Vor să îşi crească
cota de piaţă
Pentru 2012, obiectivul companiei este să continue să îşi crească cota de piaţă. „Pot să spun că acum, la jumătatea anului, suntem în linie cu această strategie, având în vedere faptul că în primele cinci luni vânzările GSK s-au ridicat la 64,5 milioane de euro, iar cota de piaţă a fost de 5,93%”, a precizat sursa citată.
Totuşi, compania nu poate face estimări cu privire la ceea ce se va întâmpla