Este cea de-a treia formă supusă atenţiei Bruxelles-ului
Proprietarii vor avea de ales între două variante
Comisia Europeană (CE) a acceptat ultima metodă de calcul al taxei auto propusă de Guvernul României, conform Mediafax. “Răspunsul Comisiei Europene la noua taxă auto este favorabil în cea mai mare parte, iar în prezent se lucrează la adaptări de ultim moment ale procentelor de creştere a taxei de la o treaptă la alta“, au declarat pentru Mediafax sursele ministeriale.
Contactaţi de Gândul, reprezentanţii CE în România au declarat că nu pot confirma acest anunţ. Ei au precizat că în acest moment cea mai recentă declaraţie oficială este cea a lui Leonard Orban, comisarul european pe probleme de multilingvism. Orban a declarat sâmbătă în cadrul unei emisiuni televizate că a treia variantă de calculare a taxei auto transmisă CE este, la o primă evaluare, conformă cu acquis-ul comunitar.
Taxa mai mică pentru maşini noi şi mai mare pentru cele vechi
Astfel, emisiile de CO2 sunt luate în considerare atât la maşinile Euro 4, cât şi la cele Euro 3, chiar dacă unele autovehicule din ultima categorie nu au nivelul de emisii de CO2 inclus în cartea tehnică. Proprietarii acestor maşini vor putea opta fie pentru evaluarea gradului de emisii poluante la Registrul Auto Român (RAR) pe bani proprii, fie vor accepta impozitarea în funcţie de celelalte emisii de noxe. Pentru celelalte maşini, taxa va fi calculată în funcţie de toate emisiile de poluanţi, precum oxidul de azot, direct proporţional cu capacitatea cilindrică şi cu vechimea vehiculului.
Conform propunerii Guvernului din luna ianuarie, taxa era calculată printr-o formulă ce cuprindea coeficienţi în funcţie de gradul de poluare al motorului, de capacitatea cilindrică a propulsorului şi de vechimea maşinii.
În acest caz, suma rezultată pentru fiecare subcat