Zborurile de tip low-cost câştigă tot mai mult teren în preferinţele românilor, principalul stimulent în acest sens fiind preţurile scăzute. Marea majoritate optează pentru un
Zborurile de tip low-cost câştigă tot mai mult teren în preferinţele românilor, principalul stimulent în acest sens fiind preţurile scăzute.
Marea majoritate optează pentru un operator aerian de acest tip atunci când pleacă în concediu, foarte puţini fiind cei care zboară în interes de afaceri. Peste 60% din pasagerii companiilor low-cost sunt femei, în timp ce media de vârstă a clienţilor se situează între 18 şi 25 de ani.
Românii aleg în mare parte călătoria cu avionul atunci când pleacă în concediu în străinătate (80%), doar 11% din repondenţi afirmând că zboară în scop de afaceri, se arată într-un studiu efectuat de compania aeriană easyJet.
Media anuală a călătoriilor este pentru cei mai mulţi dintre cei chestionaţi de maximum trei pe an (66%), aproape 9% din repondenţi zburând între 4 şi 6 ori pe an, în timp ce procentul celor care folosesc avionul ca mijloc de transport de mai mult de 10 ori într-un an este de doar 1,8%. În ceea ce priveşte planificarea călătoriilor, cei mai mulţi dintre români preferă să-şi rezerve biletele de avion cu o lună înainte, în timp ce aproximativ 12% îşi fac rezervările de bilete cu doar câteva zile înainte de plecare.
Doar 12% din clienţi îşi rezervă biletul cu două luni înainte
Există însă şi persoane care preferă să-şi organizeze vacanţa cu peste două luni înainte de momentul plecării. "Vorbim de un procent de 12% din români care îşi rezervă biletele cu peste două luni înainte de momentul plecării", se arată în studiul easyJet.
35% din pasagerii români preferă să asculte muzică la MP3 player pe durata călătoriei cu avionul, 26% preferă să lucreze pe laptop, iar 35% să se relaxeze citind o carte.