Şoferii care opresc neregulamentar în Capitală plătesc cinci tarife pentru recuperarea maşinii, de la 450 de lei la 677 de lei. Existenţa celor şase administraţii locale în Bucureşti permite ca fiecare primărie de sector să instituie pe teritoriul său propria-i regulă şi pedeapsă.
De patru ani, bucureştenii sunt terorizaţi că nu-şi vor mai găsi maşina în locul unde au parcat-o neregulamentar şi, de cele mai multe ori, conştienţi că încălcă legea. Veşnica scuză pentru şoferi, lipsa locurilor de parcare, a devenit însă o sursă imensă de venituri pentru firmele de ridicat maşini.
Din păcate, banii pe care îi fac celebrii „hingheri de maşini" din taxa de recuperare a autoturismului intră mai mult în buzunarele patronilor acestor firme decât în bugetul primăriei de sector.
Nou proiect la Primăria Capitalei
De mai bine de doi ani, municipalitatea încearcă să pună capăt acestui „dezmăţ", însă fără sorţi de izbândă. În urmă cu un an, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, le declara război „hingherilor de maşini", propunându-şi să anuleze contractele firmelor care ridică maşini, urmând ca operaţiunea să fie gestionată de Administraţia Străzilor, iar serviciile de ridicare să fie asigurate de societatea Ciclop, aflată în subordinea municipalităţii.
Planul a fost abandonat pentru o vreme, iar la începutul acestei luni, unui alt proiect de hotărâre de Consiliu General al Municipiului Bucureşti (CGMB) i-a lipsit un sigur vot pentru a fi aprobat. Era vorba despre suspendarea metodei de a ridica maşinile.
Un alt proiect stă în sertarele Primăriei, cel iniţiat de consilierul Horia Scarlat şi care prevede ca pentru recuperarea autoturismului să se plătească în toate sectoare o taxă unică de 150 de lei. „Încă nu a primit toate avizele pentru a ajunge pe ordinea de zi a şedinţelor Consiliului. Aştept o şedinţă extraordinară pentru a-l putea i