Dan Gîrtofan a terminat pe locul 5 sezonul 2013 al CNRD, unul marcat de ghinioane, dar şi de o luptă surdă pentru asigurarea unui buget care să permită obţinerea performanţelor. Giri a vorbit despre evoluţia sa şi a lui Adrian Berghea (navigatorul său) într-un interviu care trage cortina peste anul 2013, unul pe care speră să-l „răzbune” în 2014.
- Cum ai caracteriza sezonul 2013 al CNRD?
- Un sezon greu, cu un buget limitat. şi se vede rezultatul când nu eşti confortabil din punct de vedere financiar aşa cum ar trebui. Una peste alta sunt bucuros că am reuşit să terminăm anul competiţional fără prea mari pagube. Un sezon greu, cu raliuri multe, frumoase, cu rezultate şi bune şi mai puţin bune, cu rezultate frustrante, aici vezi Sibiul, cu o greşeală de-a mea la Braşov, care ne-a costat scump. Un sezon amestecat. Nu pot să spun că a fost chiar cu mi-am dorit.
- Mulţi te vedeau la finalul anului trecut unul din concurenţii cu cele mai mari şanse la titlul de campion în 2013.
- Da, aveam o şansă, dar cum am mai spus, probabuil că abandonul de la Sibiu a cântărit destul de greu în economia campionatului. Practic, acolo s-a rupt legătura cu cei care au sărit în faţă şi, la nivelul la care se merge, când ai aşa o pierdere de puncte este foarte greu să surmontezi diferenţa.
- Francois Delecour a ieşit din nou campion, după ce a dominat întreg sezonul.
- E clar că vine dintr-o lume în care motorsportul este gândit la un nivel maxim. Fiind pilot de uzină, a beneficiat de mii de kilometri de probe speciale ?i de teste. Mai mult decât atât, nu a avut nicio presiune în ceea ce priveşte materialul de concurs, bugetul şi pur şi simplu a venit cu mintea limpede să câştige campionatul.
- După mai mulţi ani, este pentru prima dată când nu prinzi podiumul la final de sezon.
- Totul s-a decis la Sibiu. Au fost multe puncte în joc