Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, să înceapă din această săptămână procedurile pentru o nouă privatizare a companiei CFR Marfă, proces care să fie încheiat până în vara anului viitor, fără ca Guvernul să mai fie "blocat" de către CSAT, transmite Mediafax. Sursa: EVZ
Privatizarea CFR Marfă nu s-a putut finaliza la termenul limită, luni, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.
Gruia Stoica, patronul Grup Feroviar Român, compania care a câştigat licitaţia pentru CFR Marfă, a declarat ieri că, dacă se reia privatizarea, va participa din nou. Mai mult, acesta vrea să ceară ca, prin ordonanţă prezidenţială, procesul de privatizare să fie repus în termen.
Până pe 14 octombrie, termenul limită pentru privatizare, MT nu a obţinut acordul creditorilor CFR Marfă pentru vânzarea companiei. Ca urmare, Stoica nu a achitat cele 170 de milioane de euro rămase pentru companie. Până acum, acesta a plătit o garanţie de 10 milioane de euro şi un avans de 20 de milioane de euro.
"Comisia de privatizare analizează posibilitatea reţinerii garanţiei", a spus ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu. Avocaţii consultaţi de EVZ şi Gruia Stoica susţin însă că nu există temei legal pentru a face acest lucru. Mai mult, Stoica a spus că ia în calcul să ceară MT despăgubiri pentru cheltuielile făcute în cadrul procesului de privatizare, ce nu a fost finalizat.
Citiţi mai mult:
Telenovela privatizării CFR Marfă
GFR aşteaptă banii din contul escrow în câteva zile. Pentru garanţie, ar putea da Transporturile în judecată