In timp record, ministrul Justitiei a reusit sa intocmeasca o noua lege pentru ANI, menita sa corecteze motivele pentru care actualul act normativ a fost declarat neconstitutional. Proiectul salveaza doua aspecte fundamentale.
In primul rand, face in asa fel incat declaratiile de avere si interese sa ramana publice, fiind trecute la secret doar datele referitoare la adresele imobilelor detinute sau la bancile unde sunt deschise conturile semnatarului.
Apoi, ANI va continua sa verfice aceste declaratii, dar nu va da niciun fel de verdicte, ci va intocmi rapoarte referitoare la inadvertente, pe care le va inainta fie Parchetului, fie ANAF.
Presedintele le-a cerut, la Cotroceni, partidelor politice sa incerce sa adopte noua lege, cu amendamentale pe care le vor socoti de cuviinta, cat mai repede, daca se poate in termen de 10 zile, astfel incat activitatea ANI sa nu fie interupta.
Oficial, nimeni nu se opune existentei ANI, ca n-ar da bine la popor, insa ma indoiesc ca adoptarea noii legi se va putea face rapid fara asumarea raspunderii Guvernului, procedura vulnerabila insa la Curtea Constitutionala, dupa cum am vazut in cazul legii Educatiei.
Nici macar Guvernul nu cred ca este in totalitate innebunit de dorul Agentiei de Integritate. Radu Berceanu, spre exemplu, s-a aratat de acord cu decizia CCR care a castrat agentia. Nu stiu daca Adriean Videanu, de exemplu, are o parere cu mult diferita. Dar cum Catalin Predoiu, un real sustinator al ANI, s-a miscat foarte repede si mai exista si presiunea de la Cotroceni, Executivul nu se putea pune de-a curmezisul.
Stim asadar cum intra legea ANI in Parlament, dar nu stim cum va iesi ea de acolo. Exista marele pericol ca reprezentantii coruptiei transpartinice sa aiba grija ca ANI sa ramana cat mai stirba si inofesiva, numai buna de pus in vitrina spre amut