Reprezentantii companiei Bechtel, constructorul autostrazii Transilvania, au declarat in cadrul unei intalniri cu sindicatele ca nu renunta la concedieri pana cand nu vor primi informatii despre fondurile disponibile pentru lucrarile ce urmeaza sa fie realizate in acest an. Conducerea Bechtel a mai spus ca in conditiile in care Guvernul va gasi resurse financiare necesare, va continua in acest an lucrarile la tronsonul 2B (Campia Turzii-Gilau), pe portiunea Campia-Turzii - Turda, in lungime de 10,2 kilometri.
"Am avut in cursul zilei de astazi (ieri - n.r.) intalniri cu reprezentantii sindicatelor, intentia noastra este de a concedia cat mai putini oameni, insa nu putem construi fara bani. Vom continua discutiile in aceasta saptamana si ne angajam sa finalizam in acest an tronsonul Campia Turzii-Gilau daca vor exista fondurile necesare. Cu siguranta o parte din cei 2.000 de oameni vor fi concediati", a declarat pentru ZF Transilvania Bogdan Sgarcitu, director de comunicare al Bechtel.
In luna decembrie a anului trecut, dupa finalizarea segmentului de 42 km din tronsonul 2B (Campia Turzii-Gilau), compania americana Bechtel, constructorul autostrazii Transilvania, a concediat definitiv 800 de angajati si a trimis in somaj tehnic alti 2.000 de muncitori.
Pe 3 februarie Bechtel a trimis Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM) Cluj o informare privind intentia demararii unor concedieri colective pentru 1.933 de oameni. Potrivit legii in vigoare, prin contractul colectiv de munca la nivel national, sindicatele au la dispozitie 30 de zile lucratoare pentru gasirea unor solutii de evitare sau de reducere a concedierilor, iar intr-un interval de cinci zile, Bechtel trebuie sa raspunda solicitarilor venite din partea sindicalistilor.
Potrivit reprezentantilor companiei americane, oamenii concediati vor beneficia de o plata compensatorie echivalenta c