Organizatorii Festivalului de Jazz de la Gărâna au închiriat instrumentul de la Bucureşti. Aseară s-a încheiat cea de-a 15-a ediţie a festivalului, la care au venit mii de pasionaţi ai genului din toată ţara.
Festivalul de Jazz de la Gărâna şi-a consolidat în actuala ediţie statutul de cel mai important eveniment de gen din Sud-Estul Europei. Mii de iubitori ai jazzului au urcat pe muntele Semenic, iar pe scena din Poiana Lupului au concertat nume sonore ale muzicii pe plan mondial. Nu au lipsit însă nici de această dată evenimente care i-au pus în dificultate pe organizatori.
Cea mai mare problemă a fost cu pianista japoneză Hiromi, unul din capii de afiş ai festivalului. Reprezentanţii artistei au cerut ca pe scenă să fie adus un pian Yamaha, de ultimă generaţie, singurul instrument la care artista cântă. După îndelungi căutări la Timişoara, Reşiţa şi în zona de vest a ţării, Marius Giura, directorul festivalului a fost nevoit să închirieze un pian tocmai de la Bucureşti. Chiria şi transportul instrumentului a uşurat bugetul organizatorilor cu peste 10.000 de lei. „Nu exista altă soluţie. Chiar nu am avut de ales. Dacă nu făceam rost de acest pian, nu venea Hiromi să cânte la Gărâna. Suma a fost mare, dar nu mai contează”, a declarat Marius Giura, directorul Festivalului de Jazz de la Gărâna.
Reputatul percuţionist Simon Philips, care a cântat cu trupe precum Judas Priest, Mike Oldfiled, The Who şi Toto, a avut nevoie de mai bine de oră să monteze instrumentele pe scenă şi încă pe atât pentru reglaje. Ziua de sâmbătă a început cu mai bine de trei ore întârziere, pentru că muzicienii norvegieni din Mathias Eick Quintet şi Froy Aagre, care au venit de la Oslo, capitala Norvegiei, ţară zguduită de două atentate soldate cu 91 de morţi.