Sub o vestimentaţie cel puţin la fel de atrăgătoare precum cea a lui Evoque, următoarea generaţie Land Rover Freelander va îmbina liniile elegante ale caroseriei cu calităţile de a fi excepţional în off-road şi bine finisat la interior.
Strânsa înrudire cu Range Rover Evoque presupune în cazul viitoarei generaţii Freelander apelarea la platforma de oţel a acestuia, în vreme ce designul se va orienta după bestseller-ul cu care britanicii au dat lovitura acum trei ani. Actualele măsuri ( 4.500mm lungime, 2.005 mm lăţime şi 1.740 mm lungime) se modifică uşor, asta întrucât viitorul Freelander va fi oferit în trei versiuni de caroserie. În versiunea adaptată pentru cinci locuri, tot-terenul va afişa o consolă spate scurtată, va fi ceva mai îngust şi se va apropia de dimensiunile RR Evoque în patru portiere laterale.
Freelander va fi vândut pe pieţele nord-americane şi cele emergente precum China şi Rusia inclusiv într-o formă cu ampatament elongat cu şapte locuri. Astfel, legătura ombilicală cu marele Range Rover Sport se va traduce prin scaune dispuse pe trei planuri, cu două locuri decupate din portbagajul care va avea un croi ceva mai lat. În configuraţia cu cinci persoane la bord, Freelander XL va oferi un volum al portbagajului cu mult peste valorile actuale de 405 litri sau 1.740 litri cu scaunele rabatate.
Evoque-ul în trei portiere va avea corespondent şi la Freelander, însă în ciuda celor doar 4,30 metri lungime, percepţia de coupe-SUV va fi mai diminuată din pricina plafonului ce nu va mai fi atât de teşit, urmând a se conforma unei oferte de habitaclu comparabilă cu cea a unui crossover compact. La cerere vor fi disponibile suspensii dinamice precum sistemul Adaptive Dynamics, care va cuprinde amortizoare MagneRide, capabile să ajusteze reacţia suspensiilor cu ajutorul unui lichid special care conţine particule metalice: dacă este expus la un câ