Caile ferate pentru trenurile de mare viteza reprezinta una dintre cele mai bune solutii pentru iesirea din criza si crearea locurilor de munca, facand parte din strategia anticriza a multor tari.
China are, in prezent, cel mai impresionant program de constructii de cai ferate pentru trenurile de mare viteza, in timp ce tari precum Arabia Saudita si India contina sa-si dezvolte infrastructura in acest sens, relateaza Financial Times.
Chiar si Statele Unite, care a ramas cu mult in urma in acest domeniu, are un plan ambitios pentru tronsoane de cai ferate de mare viteza, ca parte a pachetului de stimulare a economiei.
Europa ramane continentul unde se foloseste cel mai des trenul de mare viteza, iar unele tari au planuri pentru extinderea acestor tronsoane.
La inceptul acestui an, Franta a accelerat un proiect de extindere a cailor ferate de mare viteza cu 500 de kilometri, exemplus sau fiind urmat si de Germania. De asemenea, Guvernul Marii Britanii a cerut un raport, pana la sfarsitul anului, despre posibilitatea de a construi tronsoane dedicate trenurilor de mare viteza.
Spania, care va depasi Japonia in topul tarilor cu cele mai extinse retele de cai ferate de mare viteza anul viitor, intentioneaza sa le extinda, tocmai din dorinta de a stimula economia, prin crearea locurilor de munca.
Cel mai important avantaj al constructiei cailor ferate de mare viteza este faptul ca revitalizeaza economia oraselor prin care trece. De asemenea, ajuta la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, stimuland oamenii sa renunte la propriile masini sau la avioane.
Pot fi sustinute investitiile?
Cu toate acestea, aceste cai ferate necesita investitii masive din partea guvernelor. Desi, pe termen scurt, aceste investitii pot fi sustinute, guvernele nu pot mentine planurile pe termen lung