Ca mulţi alţi antreprenori din domeniul tehnologic, Jay Samit şi-a dat seama că ooVoo, compania start-up care oferă un serviciu de apeluri video prin internet şi al cărei preşedinte este, avea să crească puternic, după ce a auzit un grup de tineri că foloseau numele serviciului ca un verb - la fel ca în cazul Google, ceea ce însemna că serviciul devenise deja popular în rândul tinerilor, scrie The Wall Street Journal. Fost angajat al grupului japonez Sony, Jay Samit a preluat conducerea start-upului cu sediul în New York anul trecut. De atunci, el a transformat serviciul care fusese lansat iniţial în 2006 sub forma unei platforme plătite de videoconferinţă, disponibilă doar pe desktop, într-un instrument de socializare utilizat pe orice dispozitiv, de la laptopuri la tablete şi la smartphone-uri.
Funcţiile de bază ale serviciului pot fi accesate gratuit, însă pentru funcţiile profesionale utilizatorii trebuie să plătească 2,99 de dolari pe lună sau 29,99 de dolari pe an. În această lună, ooVoo, compania start-up care are 130 de angajaţi a ajuns la 75 de milioane de utilizatori înregistraţi, aproape de două ori mai mult faţă de cât avea anul trecut în aceeaşi perioadă, a spus preşedintele companiei. În ultimii ani au apărut zeci de noi funcţii pentru serviciul de conversaţie video. Cu toate acestea, ele nu au reuşit să aducă ooVoo la nivelul Skype, care este cu mult înainte, deţinând 80% din piaţa de profil. Însă, cererea pentru serviciile de conversaţie video va creşte semnificativ în perioada următoarea, potrivit analiştilor. Aproximativ 380 de milioane de oameni vor folosi servicii de convorbire video până în 2015, potrivit companiei de cercetare NPD Group.
Peste jumătate dintre utilizatorii serviciului ooVoo au sub 25 de ani, a spus Samit. La nivel mondial 37% din adolescenţi folosesc serviciile de convorbire video, potrivit unui raport al compan