Drumul Babelor, şoseaua care va duce la distrugerea Parcului Natural Bucegi, se construieşte pe o serie de omisiuni şi indiferenţa factorilor responsabili de protecţia mediului. În ediţia de ieri a ziarului aţi putut citi despre cum membrii Consiliului Ştiinţific al Parcului Natural Bucegi au crezut că asfaltarea Drumului Babelor este o glumă, pentru că echivalează cu "distrugerea durabilă a Parcului". Totuşi avizul de principiu al Consiliului a fost prima filă din dosarul de Mediu.
Următorul pas a fost realizarea unui Raport de evaluare a impactului asupra mediului cu privire la lucrările de reabilitare a DJ 713, un raport incomplet şi în grabă. Dovadă stau chiar datele înscrise în paginile raportului, unde se menţionează că vremea alocată examinărilor vizuale a fost foarte scurtă.
"Constatările incluse în Raport sunt fundamentate pe condiţiile observate în cadrul examinărilor vizuale desfăşurate în cursul lunilor iulie 2008-septembrie 2008. Timpul scurt de elaborare a lucrării nu permite analizarea detaliat a condiţiilor pe amplasament, fiind binecunoscut faptul că pentru analizarea condiţiilor biologice şi hidrologice sunt necesare analize sistematice, pe o perioadă de cel puţin un an", se menţionează în Raport.
Raportul privind studiul de evaluare a impactului asupra mediului a fost elaborat în anul 2008 de Adrian Găzdaru şi SC ASA Environmental Services SRL, la solicitarea SC Expert Proiect 2002 SLR, proiectantul general al drumului.
Prof. dr ing. Adrian Găzdaru este atestat de Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor, conform Atestatului cu numărul EIM-03-018/21.11.2006. Găzdaru este profesor la Universitatea de Construcţii Bucureşti, iar în timpul liber face studii de impact asupra mediului. Contactat telefonic pentru a ne oferi mai multe informaţii despre cum s-a real