* Kazahstan investeşte 20 miliarde euro să-şi modernizeze economia
După ce a dezvoltat reţeaua de transport feroviar de marfă din mai multe ţări europene, legând, într-o perioadă de 12 ani, Marea Nordului de Marea Neagră şi de Marea Adriatică, Grupul Grampet, controlat de Gruia Stoica, intenţionează să intre şi în Kazahstan, pentru a ajunge la Marea Chinei de Est şi, respectiv, la Oceanul Indian.
În cadrul ceremoniei de inaugurare a Consiliului de Afaceri România-Kazahstan, al cărei preşedinte este chiar Gruia Stoica, acesta a precizat: "Am creat o coloană vertebrală în Germania, Aus-tria, Ungaria, România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova şi Ungaria. Următorii paşi sunt îndreptaţi către Cehia şi Slovacia şi intenţionăm ca, la anul, să facem legătura cu Rotterdam şi cu Grecia. România este singura din Europa care poate face legătura cu Turcia, în ceea ce priveşte transportul de mărfuri. Intenţionăm ca din portul Constanţa să facem poarta de intrare în Comunitatea Europeană. Dorim să ajungem la Marea Chinei de Est şi la Oceanul Indian, coridorul fiind prin Kazahstan. Prin Marea Nordului, avem legătura cu Oceanul Atlantic".
Grupul Grampet are în plan să producă vagoane de marfă în Kazahstan şi să modernizeze vagoane de călători, după cum a precizat domnia sa, adăugând: "Am modernizat un tren în Moldova, dar sunt 906 trenuri în spaţiul CSI".
"Vrem ca o parte din aceste produse să le modernizăm aici, în România, fapt care ar duce la crearea unui număr de 1.000 de locuri de muncă. Dacă vom moderniza 50% dintre ele, veniturile în România vor ajunge la 1,5 miliarde euro".
Gruia Stoica a spus că va deschide multe căi de comunicare cu Kazahstan, "având în vedere că acest stat este platforma de dezvoltare în Asia Centrală, iar România este poarta de intrare în Europa".
"Suntem în tratative de mai multă vreme, dar am încetinit puţin luc