Brandul optim al oraşului de sub Feleac ar trebui să cuprindă câte ceva din valenţele multiculturale, artistice şi universitare ale Clujului Citeşte şi
Tema zilei - În căutarea brandului pierdut
Capitala Ardealului, de la TIFF la Kolozsburger
Un Cluj multicultural cu un festival dedicat minorităţilor, un Cluj care se remarcă prin cel mai important festival de film din ţară, la nivelul mult mai celebrelor festivaluri de la Cannes şi Berlin şi un Cluj studenţesc, care este în stand-by pe timpul verii.
Aşa au văzut cele trei echipe de studenţii care au făcut parte, timp de două luni, din proiectul „Branding Cluj”, iniţiat de filiala locală a AIESEC, cea mai mare asociaţie studenţească din lume. Cele trei echipe au fost ajutate în elaborarea strategiilor de câte o agenţie de publicitate din oraş.
Câte un pic din fiecare
Conf. dr. Delia Cristina Bălăban, iniţiatoarea primului program de licenţă în publicitate la Universitatea „Babeş-Bolyai”, le-a prezentat un seminar studenţilor implicaţi în proiect la debutul acestuia, în luna martie. „Când am discutat cu studenţii despre iniţializarea acestor idei, acestea au fost în jurul studenţilor, a multiculturalităţii şi a TIFF-ului. Toate trei sunt importante şi sunt diferite. Fiecare accentuează aspecte importante ale Clujului”, spune Delia Cristina Bălăban.
„Mergeţi vara prin Cluj, să vedeţi că e pustiu. Dimensiunea culturală este iarăşi foarte importantă”, este de părere specialista în comunicare şi publicitate.
„În perioada actuală, ideea de a realiza un branding pentru un oraş este din ce în ce mai actuală şi practicată în străinătate şi consider că este o idee foarte bună dacă vrem să fim competitivi. Depinde ce se doreşte, dacă se doreşte un branding cultural, sau unul centrat pe atragerea de investiţii”, spune Delia