Furnizorii de servicii postale au platit anul trecut despagubiri in valoare de 2,42 milioane lei pentru un numar de 8161 de reclamatii facute de clienti, se arata in raportul privind piata serviciilor postale facut public marti de Autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM). Raportand traficul general total (523.286.299 de trimiteri postale) la numarul de reclamatii, s-a constatat ca in 2012 a existat o reclamatie la 6.543 de trimiteri postale, o reclamatie intemeiata la 19.490 de trimiteri postale, o reclamatie neintemeiata la 9.850 de trimiteri postale si ca, in medie, din trei reclamatii intemeiate, una a fost solutionata prin acordare de despagubiri.
In anul 2012 au fost procesate in Romania 523.286.299 de trimiteri postale (trimiteri de corespondenta, imprimate, colete etc). Desi Compania Nationala Posta Romana (CNPR) a continuat si in anul 2012 sa prelucreze cea mai mare parte dintre aceste trimiteri (74,28%), traficul total al acesteia a scazut fata de anul 2011 cu 7,17%, in timp ce restul furnizorilor au procesat cu 23,98% mai multe trimiteri fata de anul anterior.
Din traficul postal total realizat in anul 2012 (523.286.299 trimiteri), CNPR a procesat 388.677.501 de trimiteri (74,28%), urmatorii zece furnizori de volum mare din intreaga piata au realizat un trafic de 109.662.418 de trimiteri (20,96%), iar restul furnizorilor au realizat un volum de 24.946.380 de trimiteri (4,76%).
Traficul postal in 2012 Foto: ANCOMPrimii 10 furnizorii cu cel mai mare trafic de trimiteri postale (mai putin furnizorul de serviciu universal) in anul 2012 sunt (in ordine alfabetica): S.C. DHL INTERNATIONAL ROMANIA S.R.L., S.C. DID RAPID CURIER S.R.L., S.C. DYNAMIC PARCEL DISTRIBUTION S.A., S.C. FAN COURIER EXPRESS S.R.L., S.C. INBOX MARKETING S.R.L., S.C. POSTA ATLASSIB CURIER RAPID S.R.L., S.C. POSTMASTER S.R.L., S.C. TOTAL POST MAIL S