Ministrul Transporturilor de la Berlin vrea să-i taxeze pe şoferii străini care circulă pe autostrăzile germane. Banii adunaţi din taxa pe autostradă vor fi folosiţi la repararea drumurilor şi modernizarea infrastructurii.
„Avem nevoie de mai mulţi bani pentru repararea drumurilor". Este argumentul pe care l-a adus ministrul german al Transporturilor, Peter Ramsauer, pentru introducerea, în premieră în Germania, a unei taxe pe autostradă destinată şoferilor de autoturisme. Germania aplică deja de şase ani o taxă de autostradă pentru TIR-uri.
Deşi cancelarul german Angela Merkel nu este de acord cu această iniţiativă, ministrul menţionat (CSU - conservatorii bavarezi) insistă asupra vinietei, amintind de beneficiile aduse de aceasta bugetului Austriei. „În Austria, şoferii plătesc pentru o vinietă valabilă un an 76,50 euro. M-am gândit la mai multe modele de taxă pe autostradă, printre acestea se numără şi cel austriac. Decizia finală aparţine coaliţiei la guvernare (n.r. - formată din conservatori CDU/CSU şi din liberali, FDP)", a declarat ministrul Ramsauer pentru cotidianul „Bild".
El a amintit că alte taxe percepute de minister (taxa de mediu, taxă pe ulei mineral, TVA şi vinieta pentru TIR-uri) se duc la bugetul de stat şi nu direct în bugetul alocat infrastructurii. Ziariştii de la „Bild" au obţinut un document care detaliază variantele de vinietă avute în vedere de ministrul Transporturilor. Potrivit proiectului întocmit de experţii ministerului german, taxa pentru utilizarea drumurilor - însemnând autostrăzi şi şosele modernizate - de către automobile şi camioane cu gabarit de până la 12 tone va fi între 80 şi 365 de euro pe an.
45 de euro pentru zece zile
O vinietă pe două luni ar costa între 30 şi 125 de euro, iar pe zece zile, între 10 şi 45 de euro. Toate aceste taxe ar aduce la bugetul Transporturilor între 3