Cine s-ar fi gindit ca cel mai mare succes de librarii va fi tocmai o carte care... nu a fost scrisa ca o carte?
„De ce iubim femeile“, al 20-lea titlu editorial al lui Mircea Cartarescu, reuneste 21 de texte scurte care au aparut initial in reviste precum „Elle“, „Tabu“ sau „Lettre Internationale“.
Acum, volumul inregistreaza cifre de vinzari incredibile, fiind cotat de librariile din Iasi drept una dintre
cele mai cerute si cumparate carti.
Povestea acestui volum este aproape neverosimila, daca ne gindim ca intre momentul in care Humanitas a lansat ideea publicarii textelor lui Cartarescu si aparitia volumului pe piata au trecut doar zece zile. Tiparita in colectia „Cartea de pe noptiera“, „De ce iubim femeile“ se vinde astazi de aproape patru ori mai mult decit orice alt titlu de succes.
Evident, este cautata mai ales in Librariile Humanitas, unde, asa cum declara Cristina Mitocaru (librar la Libraria Humanitas din Piata Unirii), „vin foarte multi universitari, studenti, care in general cer carti bune“.
Daca ar fi sa ne uitam la vinzari, prin „carti bune“ ar trebui sa intelegem „Pianista“ Elfriedei Jelinek, „Codul lui Da Vinci“ – Dan Brown sau, de ce nu, „Dictionarul general al literaturii romane“ al Academiei.
Succesele nasc succese
„Codul lui Da Vinci“, aparut la Editura Rao in septembrie 2004, este una dintre acele carti pe care toti autorii doresc sa le scrie si toti editorii, sa le publice.
Ea a facut deja istorie, fiind cartea care a vindut cele mai multe milioane de exemplare intr-un singur an, iar Dan Brown este singurul autor care a reusit sa-si aduca si titlurile vechi („Ingeri si demoni“,