Creşterea numărului de curse interne şi regionale, precum şi schimbarea şi unificarea flotei aeriene sunt două dintre obiectivele pe care trebuie să le urmărească Tarom, a declarat marţi ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, la conferinţa Mediafax Talks about Aviation.
"Se va face o analiză de către managementul executiv şi de către Consiliul de Administraţie (...) Toată lumea a fost de acord că trebuie unificată flota. Sunt prea multe tipuri de avioane, care creează costuri foarte mari şi profit aproape deloc", a spus Mănescu.
Ea a precizat că deja compania a primit oferte de la marii producători de aeronave, între care Airbus, Boeing, ATR, Bombardier şi Embraer.
George Marin, vicepreşedinte business strategy la Tarom, a declarat că există două variante pentru schimbarea flotei aeriene, şi anume închirierea şi vânzarea-cumpărarea. În opinia lui, varianta închirierii de aeronave ar fi mai eficientă, în timp ce vânzarea-cumpărarea ar reprezenta o variantă "mai problematică".
"Analizele pe care le-am efectuat până în momentul de faţă evidenţiază două posibile soluţii pentru optimizarea flotei. O soluţie ar fi de tipul lease-in, lease-out, respectiv închirierea unei părţi a flotei existente către terţi, şi introducerea tipurilor de aeronave pe cre noi considerăm că ar trebui să le avem pentru a creşte eficienţa economică (...) A doua variantă pentru optimizarea flotei, care este un pic mai problematică, ar putea fi reprezentată de achiziţia de avioane odată cu înstrăinarea celor existente în flotă", a spus Marin, care a estimat un orizont de timp pentru schimbarea flotei aeriene a Tarom cuprins între doi şi patru ani.
Creşterea numărului de curse interne şi regionale, precum şi schimbarea şi unificarea flotei aeriene sunt două dintre obiectivele pe care trebuie să le urmărească Tarom, a declarat marţi ministrul Transporturilor, R