Nestlé, cea mai mare companie alimentară din lume, a raportat pentru primele şase luni ale acestui an un profit net în creştere cu 7,5%, scrie The Wall Street Journal.
Compania şi-a reiterat estimările pe întregul an, însă a avertizat că majorarea costurilor legate de materii prime îi va afecta businessul, confirmând pesimismul din industria de profil, care s-a accentuat pe fondul recentei creşteri puternice a preţurilor la mărfuri.
Nestlé a anunţat un profit net de 5,45 mld. franci elveţieni (3,9 mld. euro), în creştere de la 5,07 mld. franci în aceeaşi perioadă a anului trecut, în condiţiile în care reducerile de costuri şi investiţiile realizate în reţeaua de distribuţie au avut rezultatul scontat.
Veniturile, impulsionate de creşterea puternică a business-ului în Asia, au avansat cu 5,9% până la 55,34 mld. franci
(40 mld. euro), de la 52,27 mld. franci, compania beneficiind de cererea solidă pentru alimentele dedicate animalelor de companie şi pentru sistemul Nescafe.
În ciuda creşterii consemnate, directorul executiv al companiei Paul Bulcke declara într-o scrisoare adresată acţionarilor că semestrul doi va fi mai dificil pe fondul creşterii costurilor.
Avertizarea acestuia survine în condiţiile în care companiile din întreaga lume se confruntă cu preţuri în creştere pentru materii prime şi o încetinire a cererii de consum ce împiedică firmele din industrie să majoreze preţurile de desfacere pentru a compensa creşterea costurilor. Preţurile pentru laptele praf, cacao, cafea şi grâu au înregistrat rate de creştere de peste 10%. Nestlé între timp se aşteaptă ca reducerile de costuri şi investiţiile să o ajute să-şi atingă rata de creştere organică pe întregul an, precum şi marja de profit operaţional. "Am investit mai mult în mărci, oameni şi capacităţi şi ne-am pregătit compania pentru un semes