•"Regia dateaza din 1898, bineinteles ca nu in aceasta forma. Daca se va produce ruperea acesteia in doua, s-ar face o mare greseala", spune liderul sindical al RATC
Primarul Constantin Simirad a anuntat ca, in sedinta Consiliului Local din data de 25 martie, va fi discutat proiectul de divizare a regiei in doua unitati. Una dintre acestea se va ocupa cu transportul electric si va fi finantata in continuare din fondurile bugetului local, iar cea de-a doua se va ocupa de transoportul auto si va fi supusa privatizarii. Desi se pun la cale modificari majore in cadrul Regiei de Transport, planurile se fac in mare secret, nimeni dintre cei implicati in procesul de restructurare nefiind in masura sa dea explicatii in ce priveste modul in care va decurge restructurarea Regiei. "Eu cunosc problema doar din ceea ce am citit in ziare, de acolo am inteles ca exista un proiect care va fi supus studiului in cadrul Consiliului Local, dar nu cunosc nici un alt amanunt legat de aceasta problema", a declarat Gheorghe Munteanu, purtatorul de cuvant al RATC.
Daca se va produce scindarea Regiei, aceasta nu va mai avea posibilitatea de a acoperi necesitatile transportului de calatori.
In prezent, liniile de transport sunt deteriorate, la fel si reteaua electrica, iar in cazul in care s-ar separa cele doua tipuri de transport existente, unitatea care s-ar ocupa de transportul electric nu ar putea acoperi transportul de calatori la nivelul Iasului. Din pacate, liniile de transport electric sunt in buna stare doar in cateva zone ale orasului, astfel ca, in locurile unde se vor ivi defectiuni ce vor necesita reparatii, va fi necesara inlocuirea temporara a transpotului electric cu transportul auto. Aceste situatii vor favoriza unitatea de transport auto care va beneficia din plin si isi va putea impune conditiile sale de pret. De aceste situatii vor mai avea